כך תבדקו האם המלגזה היא תקינה וכדאית לרכישה
רכישת מלגזות משומשות עשויה לחסוך לכם לא מעט כסף, אם כי רגע לפני שהולכים על זה, כדאי לדעת אילו פרמטרים לבחון.
1 – בדקו אם אין פגמים במזלגות
בעת בדיקת מלגזה, סביר להניח שתתחילו מלפנים. חפשו סדקים, עיקולים או כל סימני שחיקה אחרים.
סדקים הם הסימן המדאיג ביותר, שכן הם מהווים סימנים מוקדמים לכך שיהיה צורך להחליף את המזלגות בקרוב.
נקודה שלפעמים נשכחת היא העקב של להב המזלג. הסכלו מקרוב על העובי – אם החלק האחורי של הלהב אינו תואם את עובי שוק המזלג הזקוף (החלק של המזלג המחובר לכרכרה) אז המזלגות שחוקים.
2 – חפשו רווחים ברשתות ההרמה
הביטו במעלה המזלגות, וחפשו אחר סדקים או סימני ריתוך שבהם תוקנו סדקים לאורך התורן. ריתוך לקוי ישפיע על שלמות המבנה של התורן.
כשמביטים באמצע התורן, כדאי לבחון האם בשלשלאות ההרמה חסרות חוליות או שאלו שחוקות.
3 – בחנו את תנועות התורן – האם הוא פועל בצורה חלקה?
בקשו מהמוכר להרים את המזלגות מספיק גבוה כדי להאריך תורן שני או שלישי.
כל סימן של חריקה בתהליך, פירושו שאו שרשרת הקישור זקוקה לתיקון כלשהו, או שגלילי התורן שחוקים, או שגלילי התורן לא שומנו או שאינם מתוחזקים היטב.
אם גלילי התורן נשחקו הם יהיו בצורה אליפטית יותר ולא בצורת גלגל עגול לחלוטין.
4 – בחנו היטב את הצמיגים
התכופפו ומששו את הצמיגים, תוך שאתם בוחנים האם אין סימנים גבשושיים, סדקים או בליטות חריגות, או אזורים שנראים כאילו מישהו “לקח ביס” מהצמיג, על פני שטח הצמיגים. עוד סימן שיכול להעיד על כך שהצמיגים שחוקים, הוא כאשר הדריכה נמוכה או לא קיימת
האזור הראשון שצריך להסתכל עליו הוא קו הבלאי או קו הבטיחות.
אם הצמיג נשחק מעבר לקו זה או קרוב אליו, אז יהיה צורך בהחלפת הצמיגים.
אם אין סימנים של שחיקה, התבוננו באותיות שעל דופן הצמיג. לאחר הגעת האותיות לחלק העליון של הצמיג – יש להחליף את הצמיג.
5 – בדקו את מצב הסוללה
אין חיווי מדויק המציג את מספר שעות העבודה שצברה הסוללה.
עם זאת, מומלץ לשאול את המוכר בכמה משמרות הסוללה הייתה בשימוש ובמשך כמה שנים. סוללה סטנדרטית תחזיק מעמד כ -5 שנים. דבר נוסף שצריך לבדוק הוא קורוזיה חומצית חיצונית (נוגע רק עבור סוללות חומצה עופרת).
6 – בדקו מה מצב המנוע
לאחר הפעלת המלגזה למספר דקות, פתחו את תא המנוע וחפשו נזילות וסדקים בצינורות. משכו החוצה את הדיפסטיק כדי לבדוק את שמן המנוע, שמן דל עשוי להצביע על נזילה. וודאו שהחגורות מהודקות ומשומנות היטב. בדקו גם את הבלמים ואת נוזל ההילוכים.
7 – חפשו דליפות
אזורים שחשוב לבדוק: גלילי תורן ולאורך התורן, מערכת השידור, מסביב לרדיאטור.
פליטות – אם אתם מריחים רמות גבוהות של פחמן דו חמצני (במנועי דיזל) בזמן הפעלת המלגזה, אז כנראה שיש בעיה בממיר הקטליטי או הרגולטור.
8 – וודא שמנגנוני הבטיחות פועלים
וודא שהצופר, חגורת הבטיחות, התאמת המושבים, האורות, הבלמים והמנופים פועלים כראוי.
9 – אמתו את קריאת מד המרחק
וודאו שמד המרחק של המלגזה לא אופס. בחנו את הגוף ואת רמת הבלאי בחלקים העיקריים – אם הם אינם תואמים את קריאת השעות, אז סביר להניח שהיא התאפסה.
לסיכום, מלגזות יד שנייה הן אופציה מצוינת במקרים רבים, אם כי כדאי לדעת איזה מכשיר אתם רוכשים ומה מצבו.